Osobné odbery vždy zadarmo
95 % produktov skladom
Milión spokojných zákazníkov
Košík 0.00 €
Produkt bol pridaný do košíka
img
Ostatné produkty v košíku
produktov v košíku
Medzisúčet
0

Všeobecné obchodné podmienky pre kamenné predajne a reklamačný poriadok

V Bratislave dňa 01.07.2024

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok spoločnosti ASKO – NÁBYTOK, spol. s r.o. so sídlom Cesta na Senec 2B, 821 04 Bratislava, IČO 35 909 790

Zmluvné obchodné podmienky pre predaj tovaru spotrebiteľom v obchode

1. Tieto zmluvné obchodné podmienky spoločnosti ASKO – NÁBYTOK, spol. s r.o., IČO: 35 909 790, so sídlom: Cesta na Senec 2B, 821 04 Bratislava, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 34023/B (ďalej len „predávajúci“), tel. kontakt:

Bratislava: 02 2090 77 21 | 02 2090 77 22
Nitra: 037 312 75 21 | 037 312 75 22
Trenčín: 032 312 75 21 | 032 312 75 20
Poprad: 052 312 75 21 | 052 312 75 20
Košice: 055 312 75 21 | 055 312 75 20
Banská Bystrica: 048 200 01 11 | 048 200 01 20
Prešov: 051 290 11 21 | 051 290 11 20

tvoria neoddeliteľnú súčasť každej spotrebiteľskej kúpnej zmluvy, ktorá sa uzatvára pri predaji tovaru v prevádzkarni predávajúceho.

2. Spotrebiteľom je pre účely týchto obchodných podmienok každá fyzická osoba, ktorá v súvislosti s kúpou a z nej vyplývajúcim záväzkom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu svojho povolania.

3. Reklamačným poriadkom, ktorý je súčasťou týchto obchodných podmienok sa spravuje postup a práva a povinnosti spotrebiteľa a predávajúceho v prípade vytknutia vád tovaru zakúpeného u predávajúceho spotrebiteľom ako kupujúcim.

I. Všeobecné zmluvné obchodné podmienky pre predaj spotrebiteľom

1) Tieto podmienky sa vzťahujú na úpravu zmluvných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknutých na základe medzi nimi písomne uzatvorenej kúpnej zmluvy. Kupujúci podpisom súčasne potvrdzuje, že sa s týmito zmluvnými podmienkami riadne oboznámil, že ich ustanovenia sú pre neho zrozumiteľné a že im rozumie. Tieto podmienky neplatia pre zmluvy uzavreté na diaľku alebo mimo prevádzku predávajúceho.

2) Kúpna zmluva, vzájomné práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho ako aj otázky jej platnosti sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami, ktoré upravujú predaj tovaru spotrebiteľovi (t.j. prípady, ak kupujúci koná a vystupuje v súvislosti s kúpnou zmluvou ako spotrebiteľ) platia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka (z.č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov) a ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa (z.č. 108/2024 Z.z v znení neskorších predpisov). V prípade, ak kupujúcim nie je spotrebiteľ, spravujú sa zmluvné vzťahy Obchodným zákonníkom (z.č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov) a tieto zmluvné podmienky sa na takýto zmluvný vzťah a kúpu tovaru nevzťahujú.

3) Miestom dodania tovaru je prevádzka predávajúceho, v ktorej bola kúpna zmluva uzatvorená, ak sa predávajúci s kupujúcim výslovne nedohodol na inom mieste dodania. Dodanie na iné miesto, vynáška, montáž alebo dekorácie tovaru nie sú súčasťou kúpnej ceny. Vytvorenie podmienok pre prevzatie tovaru alebo pre realizácie montáže tovaru ak táto bola dohodnutá na dohodnutom mieste je povinnosťou kupujúceho.

4) Tovar dodáva predávajúci najneskôr v čase dohodnutom ako plánovaný termín dodania tovaru. Pokiaľ sa strany na takomto čase výslovne nedohodli je predávajúci povinný tovar dodať najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Dodanie tovaru pred týmto termínom alebo postupné dodanie tovaru po častiach je prípustné (čiastkové dodávky), ak nie je výslovne dohodnuté inak. V prípade, ak je predmetom dodania predávajúcim v súčinnosti s kupujúcim individualizovaná – navrhnutá nábytková zostava (ďalej aj len „individualizovaný tovar“), začne lehota pre dodanie plynúť až dňom nasledujúcim po schválení jej konečného projektu, zostavy, podoby a ceny kupujúcim. Podpisom zmluvy kupujúci potvrdzuje, že včasné dodanie tovaru nie je okolnosťou pri uzatvorení zmluvy mimoriadnej dôležitosti a včasné dodanie nie je pre neho mimoriadne dôležité s výnimkou prípadu, že je takáto skutočnosť výslovne uvedená v kúpnej zmluve.

5) V prípade kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie individualizovaného tovaru, vykoná po jej uzatvorení a zaplatení zálohy v určenom čase predávajúci prostredníctvom zmluvného partnera obhliadku a zameranie priestorov miesta určenia. Kupujúci je povinný pre tento účel miesto v stanovenom rozsahu stavebnej pripravenosti sprístupniť. V prípade, ak zameraním budú zistené odchýlky, spracuje kupujúci aktualizáciu projektu, ktorú doručí kupujúcemu. Kupujúci sa zaväzuje v lehote do 5 dní aktualizovaný projekt odsúhlasiť. Pokiaľ sa tak v stanovenej lehote nestane, platí, že kupujúci od zmluvy odstúpil posledným dňom lehoty, pričom predávajúcemu vzniká nárok na zaplatenie nákladov spojených s ohliadkou, zameraním a súvisiacimi ním vykonanými úkonmi a poskytnutými plneniami vo výške 55,– EUR. Predávajúci má právo tento nárok zúčtovať oproti zaplatenej zálohe a nezúčtovaný zostatok je povinný vrátiť kupujúcemu v lehote do 14 dní . Predávajúci je oprávnený požadovať doplatenie zálohy do 7 dní v prípade, ak v dôsledku realizovanej individualizácie po obhliadke a zameraní bola zvýšená kúpna cena, v takomto prípade sa dohodnutá lehota dodania počíta odo dňa doplatenia zálohy v požadovanej výške. V prípade, ak pri uzatvorení kúpnej zmluvy bola dohodnutá aj montáž individualizovaného tovaru, realizuje túto partner predávajúceho na základe priameho vzťahu s kupujúcim, predávajúci za montáž a jej priebeh nezodpovedá a nie je jej poskytovateľom ani v prípade, ak prevezme na základe dohody alebo aktuálne v čase uzatvorenia zmluvy platného ním daného verejného prísľubu náklady na jej realizáciu. Kupujúci sa zaväzuje vytvoriť pred začatím montáže podmienky pripravenosti pre montáž v rozsahu, ako sú tieto špecifikované v príslušných pokynoch, ktoré sú prílohou kúpnej zmluvy.

6) Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny.

7) Predávajúci je ako podmienku účinnosti zmluvy oprávnený požadovať zloženie zálohy v minimálnej výške 25 % z kúpnej ceny tovaru s DPH.

8) Na prevzatie tovaru je kupujúci oprávnený až po úhrade celej kúpnej ceny tovaru s DPH. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný preukázať sa dokladom o zaplatení ceny tovaru. Tovar, ktorý je pri uzavretí písomnej zmluvy dostupný v prevádzke predávajúceho a tovar na objednávku, na ktorého prevzatie v prevádzke predávajúceho bol kupujúci vyzvaný, je povinný kupujúci prevziať do 5 pracovných dní za podmienky jeho zaplatenia. V prípade neodobrania tovaru je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu poplatok za uskladnenie vo výške 0,1% z kúpnej ceny tovaru s DPH za každý i začatý deň omeškania. V prípade dojednania dodania tovaru na miesto určené kupujúcim, je kupujúci povinný zabezpečiť v dohodnutom termíne prístupovú cestu k miestu dodania a prevzatia tovaru.

9) Ak neuhradí kupujúci kúpnu cenu včas alebo iným spôsobom úplne zmarí dodanie tovaru, je povinný uhradiť predávajúcemu jednorazovú zmluvnú pokutu zodpovedajúcu 25% kúpnej ceny takéhoto tovaru.

10) Kupujúci je povinný tovar pri prevzatí rozbaliť a riadne skontrolovať. Ak má tovar vady alebo nie je kompletný, je kupujúci povinný tieto skutočnosti uviesť na doklade o výdaji tovaru.

11) Predávajúci kupujúcemu poskytuje všetky informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo v českom jazyku, s čím spotrebiteľ vyjadruje svoj súhlas, pričom potvrdzuje, že je pre neho tento jazyk zrozumiteľný. Poskytnutie informácií a dokumentov v inom jazyku musí kupujúci osobitne odsúhlasiť v príslušnej zmluve.

12) Kupujúci má právo zakúpený a nepoužitý tovar vrátiť do 14 dní od jeho prevzatia za podmienky, že predloží nákupný doklad k tovaru a tovar vráti nepoškodený, nevyňatý z pôvodného obalu (teda nerozbalený a originálne zabalený) a kompletný do prevádzky, kde ho zakúpil, pričom má právo požadovať jeho výmenu za iný tovar rovnakej či väčšej ceny alebo vydanie nákupného poukazu rovnakej hodnoty s platnosťou 6 mesiacov. Možnosť takéhoto vrátenia tovaru sa nevzťahuje na nasledujúci tovar: individualizovaný tovar (vyrobený na zákazku), tovar objednaný z katalógu, posteľná bielizeň, matrace, postele, ktorých súčasťou je matrac, použitý tovar, tovar z výpredaja a zľavnený tovar s vadami. V prípade, ak kupujúci zabezpečil za úhradu odvoz tovaru na výmenu, nemá pri využití možnosti vrátiť tovar podľa tohto odseku voči predávajúcemu nárok na náhradu takto ním hradenej ceny dopravy.

13) Kupujúci je oprávnený od zmluvy písomne odstúpiť v čase od jej uzatvorenia do momentu dodania tovaru za podmienky zaplatenia odstupného vo výške 25% z ceny tovaru s DPH. Odstupné zúčtuje predávajúci oproti zloženej zálohe ku dňu doručenia odstúpenia. V prípade, ak zložená záloha nepokrýva odstupné v plnej výške, je kupujúci povinný doplatiť rozdiel v lehote najneskôr do 7 dní. Odstúpenie nadobudne účinnosť až zaplatením odstupného v plnej výške.

II. Reklamačný poriadok

1) Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho dodaní a prejaví sa do dvoch rokov a v prípade použitého tovaru do jedného roka od jeho dodania. Táto zodpovednosť sa nevzťahuje na prípady ak sa preukáže, že predmetná vada nebola vadou pri dodaní alebo ak je to zjavne nezlučiteľné s povahou veci alebo vady. Ak sa jedná o tovar krátkodobej trvanlivosti platí ako doba pre prejavenie vád lehota spotreby uvedená na tovare alebo jeho obale.

2) Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou rozsah zodpovednosti za vady rozšíri. Práva z takejto záruky musí kupujúci preukázať záručným listom, ktorý predávajúci dodá kupujúcemu najneskôr s dodaním tovaru.

3) Za vady sa považuje, ak dodaný tovar nie je v súlade s požiadavkami na tovar podľa §615 Občianskeho zákonníka (všeobecnými alebo dohodnutými) alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretích osôb. Pri použitých veciach platí, že tovar spĺňa požiadavky naň kladené aj keď má vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebovaním. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu platí, že tovar spĺňa požiadavky aj keď má vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

4) Kupujúci je povinný tovar pri jeho prevzatí (dodaní) riadne skontrolovať a uplatniť prípadné zjavné zistené vady u predávajúceho bez zbytočného odkladu.

5) Kupujúci je pri používaní tovaru povinný dodržiavať všeobecne známe a zavedené pravidlá užívania ako aj podmienky stanovené pre použitie tovaru uvedené v návode na používanie, pokynoch predávajúceho, výrobcu či v iných spolu s tovarom dodaných obdobných dokumentoch.

6) Práva zo zodpovednosti za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka zanikajú, ak sa neuplatnili v určenej dobe.

7) Zo zodpovednosti predávajúceho za vady, ak poskytnutá spotrebiteľská záruka neurčuje výslovne inak, sú vylúčené vady, ktoré tovar nemá pri jeho dodaní a ktoré vznikli, najmä tiež:

  1. ktoré vznikli nesprávnym užívaním, skladovaním, ošetrovaním, údržbou, nesprávnym alebo nevhodným zásahom do tovaru alebo mechanickým či iným obdobným poškodením či mimoriadnym pôsobením prírodných síl,
  2. s ktorými kupujúci pri kúpe súhlasil, resp. bol na ne vyslovene upozornený a pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny,
  3. ktoré sú spôsobené opotrebením v dôsledku používania alebo v dôsledku prirodzených zmien materiálu (napr. obvyklý farebný alebo štrukturálny rozdiel u prírodných či textilných materiálov, lakovaných alebo vykladaných plôch, typické vlastnosti dreva a peria vrátane ich vône alebo drobné odchýlky rozmerov u čalúnenia nábytku v rámci prípustnej alebo obvyklej tolerancie a pod.),
  4. ktoré vyplývajú z povahy výrobku, ktorého funkčnosť je časovo alebo inak obmedzená,
  5. ktoré zákazník spôsobil sám, neoprávneným a neodborným zásahom.

8) Vadu môže spotrebiteľ vytknúť osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho. Vadu môže rovnako spotrebiteľ vytknúť poštou na adrese:

ASKO – NÁBYTOK, spol. s r. o.
Cesta na Senec 2B
821 04 Bratislava

alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie – mailom na adrese: servis.sk@asko.net
alebo prostredníctvom webu: www.asko-nabytok.sk/reklamacie

Spotrebiteľ je povinný hodnoverne preukázať existenciu vytknutej vady.

9) Pri vytknutí vady je kupujúci povinný predložiť doklad o zakúpení tovaru alebo inak hodnoverne preukázať, že tovar kúpil od predávajúceho. V prípade ak sa vytknutie vady realizuje vzdialene je kupujúci povinný doklad (v kópii) pripojiť alebo riadne uviesť všetky predpísané údaje vyplnením príslušného elektronického formulára na webe predávajúceho.

10) Bez zbytočného odkladu po vytknutí vady spotrebiteľom predávajúci písomne potvrdí vytknutie vady . Ak kupujúci uplatnil reklamáciu elektronickou cestou alebo s tým vyjadril súhlas, doručí predávajúci takéto potvrdenie na ním uvedenú mailovú adresu .

11) V prípade ak predávajúci svoju zodpovednosť za vadu uzná oznámi spotrebiteľovi lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota môže byť, s výnimkou vytknutia vady služby, dlhšia ako 30 dní v prípade, ak je pre takýto postup objektívny dôvod, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

12) V prípade ak predávajúci svoju zodpovednosť za vytknutú vadu odmietne, písomne kupujúcemu oznámi dôvody takéhoto odmietnutia. Kupujúci môže vytknúť takúto vadu opakovane len v prípade ak predloží znalecký posudok alebo odborné stanovisko akreditovanej, autorizovanej alebo notifikovanej osoby, ktoré osvedčia zodpovednosť predávajúceho za vytknutú vadu.

13) Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku vhodnú a potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre posúdenie vytknutých vád, rozhodnutie o nich a pre ich vyriešenie. Kupujúci je povinný tak povinný najmä strpieť sprístupnenie alebo odovzdanie tovaru podľa pokynov predávajúceho.

14) Po dobu omeškania kupujúceho s plnením tejto povinnosti nie je predávajúci v omeškaní.

15) Predávajúci realizuje odstránenie vady výmenou alebo opravou tovaru. Predávajúci je povinný tovar vymeniť len ak je to možné a ak je to vzhľadom na náklady prípadnej opravy primerané s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava nespôsobila kupujúcemu značné ťažkosti. Inak predávajúci vadu odstráni jej opravou. Predávajúci si vyhradzuje právo rozhodnúť vec vymeniť aj v ostatných prípadoch.

16) Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady. V takomto prípade má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Právo kupujúceho od zmluvy odstúpiť nie je dané ak sa tento spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

17) Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v lehote uvedenej v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

18) Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci a predávajúci prevezme príslušné náklady.

19) V prípade, ak má tovar rovnakú vadu napriek jej predchádzajúcej oprave alebo výmene, alebo ak vada je takej závažnej povahy, ktorá to bez ďalšieho odôvodňuje, poskytne predávajúci kupujúcemu primeranú zľavu z ceny tovaru alebo vznikne právo kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Právo kupujúceho od zmluvy odstúpiť nie je dané ak sa tento spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

20) V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar predávajúcemu. Po vrátení tovaru vráti predávajúci spotrebiteľovi kúpnu cenu do 14 dní odo dňa jeho vrátenia alebo odo dňa preukázania, že vec bola odoslaná predávajúcemu.

21) Vrátenie kúpnej ceny v prípade odstúpenia od zmluvy sa uskutoční prevodom na účet kupujúceho na náklady predávajúceho ak tento výslovne nevyhlásil, že požaduje vrátenie svojej hotovostnej platby v hotovosti. Platba sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.

III. Ochrana osobných údajov

1) Osobné údaje fyzických osôb (ďalej len „dotknutých osôb“) spracúva ASKO – NÁBYTOK, spol. s r.o. Cesta na Senec 2B, Bratislava, 821 04 (prevádzkovateľ). Kontaktné údaje na zodpovednú osobu prevádzkovateľa: e-mail: gdpr@asko.sk. Pri spracúvaní osobných údajov prevádzkovateľ postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochr­¬ane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Prevádzkovateľ ako správca osobných údajov plne rešpektuje právo na ochranu súkromia a osobných údajov a osobné údaje spracováva na legitímne účely a iba na základe preukázateľného právneho dôvodu na spracovanie osobných údajov v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Spracovávané osobné údaje sú vždy primerané, relevantné a obmedzené len na nevyhnutný rozsah vo vzťahu k účelu spracovania. Osobné údaje sú v podobe umožňujúcej identifikáciu údajov daného subjektu uložené iba počas doby, ktorá nie je dlhšia, než je nevyhnutné na účely, na ktoré sú spracovávané. Prevádzkovateľ osobné údaje spracováva iba spôsobom, ktorým zabezpečí náležitú ochranu osobných údajov, vrátane ich ochrany pomocou vhodných technických alebo organizačných opatrení pred neoprávneným či protiprávnym spracovaním a pred náhodnou stratou, zničením alebo poškodením.

2) Bez súhlasu spracováva prevádzkovateľ osobné údaje na nasledujúce účely: na splnenie kúpnej zmluvy s kupujúcim týkajúcej sa predaja tovaru a služieb, vrátane doručenia tovaru a riešenia práv zo zodpovednosti za chyby, či uskutočnenie opatrení správcom pred uzavretím takejto zmluvy; na plnenie verejnoprávnych povinností spoločnosti a pre obchodné oznámenia týkajúce sa vlastných výrobkov a služieb na kontaktné údaje zákazníkov získané v súvislosti s predajom produktu alebo služby (zákaznícka výnimka). Poverenec na ochranu osobných údajov nie je vymenovaný.

3) Osobné údaje spracovávané spoločnosťou prevádzkovateľa môžu byť sprístupnené nasledujúcim subjektom: v prípade niektorých činností prevádzkovateľ spolupracuje s externými subjektmi („spracovateľmi“), ktorí pre neho osobné údaje spracovávajú. Spracovatelia spracovávajú osobné údaje vždy na základe spracovateľskej zmluvy.

4) Prevádzkovateľ osobné údaje dotknutej osoby neprenáša mimo EÚ ani do medzinárodných organizácií a neuskutočňuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. Okrem odvolania súhlasu (ak je spracovanie osobných údajov uskutočňované na základe súhlasu) má dotknutá osoba právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom, ktoré sa jej týkajú, a získať ich kópiu, právo na opravu, zmenu alebo vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania, právo na obmedzenie spracovania osobných údajov, právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov, právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je pre územie Slovenskej republiky Úrad na ochranu osobných údajov (www. dataprotection¬­.gov.sk).

IV. Spoločné ustanovenia

1) Tieto podmienky sú zverejnené na webovom sídle predávajúceho a tiež na viditeľnom mieste v každej predajni predávajúceho.

2) Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 (http://www.soi.sk/…h-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/…ych-sporov-1. Spotrebiteľ taktiež môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu riešenia sporov online, zriadenú Európskou Komisiou, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

3) V prípade, ak kupujúci poskytne predávajúcemu mailovú adresu, vyjadruje tým svoj platný a neodvolateľný súhlas, aby akákoľvek komunikácia, vrátane takej, pre ktorú je predpísaná písomná forma, prebiehala s použitím elektronických správ doručovaných na takto poskytnutú adresu.

4) Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024 a vzťahujú sa na všetky kúpne zmluvy a vytknutie vád na základe nich spotrebiteľom nadobudnutého tovaru počnúc dňom ich účinnosti.

V. PRÍLOHA Č. 1 – POKYNY PRE POUŽITIE, MONTÁŽ A ÚDRŽBU TOVARU

link na stáhnutí souboru .pdf zde.